Margareta Paslaru, longevitate creatoare pe multiple planuri: muzica, teatru, film, creatii muzicale, sustinerea tinerelor talente, CD-uri caritabile, actiuni de voluntariat. In 1968 a primit Discul de Aur premiul acordat de Consiliul de Stat pentru Cultura si Arta CSCA si Electrecord. 1969 i s-a inmanat prestigiosul trofeu M.I.D.E.M. (Marché International du Disque et de l'Édition Musicale, pe scena la Cannes - Franta ediția 1967/1968). Este prima solista de muzica usoara din Romania care a primit acest trofeu. In 2008 a fost onorata la Uniunea Compozitorilor pentru 50 de ani de activitate neintrerupta. A initiat in 2009 programul Banca de Alimente - Crucea Rosie. Artista pentru care au scris 65 de compozitori a inregistrat 793 de piese la Radio, TV si pe discuri pana in prezent, inclusiv 111 compozitii proprii declarate la UCMR-ADA. In 2018 au fost sarbatoriti cei 60 de ani creativi la Muzeul Literaturii Romane marcand deceniile 2000. Legendara artista a primit in USA 2002 Premiul Women of Excelence pentru initierea sarbatoririi zilei de 1 Iunie "International Children's Day". In 2016 Uniunea Autorilor si Realizatorilor de Film - UARF i-a oferit Diploma de Excelenta si clacheta "Artist plurivalent". Desemnata Primul Ambasador al Festivalului Tanar Sibiu, artista a primit Diploma "Platina valorii" in 2019. Premiul Academic si Trofeul UCIN pentru întreaga activitate i-au fost inmanate de prof.univ.dr. Laurentiu Damian la Gala Uniunii Cineaștilor 2021.

Margareta Paslaru ''O legenda vie a Romaniei o artista cu totul speciala'' Jurnalul National 2008

Faceți căutări pe acest blog

marți, 9 iulie 2013

Astazi e ziua ta, Margareta Paslaru - “Ideile mă trezesc în zori şi în al 55-lea an de activitate"

Astazi e Ziua ta - Margareta Paslaru
“Ceea ce am «semănat» de-a lungul anilor îi inspiră pe alţii, fapt ce confirmă calitatea seminţelor”Margareta Pâslaru

                   
Generaţii la rând au crescut cu muzica şi rolurile ei. Interpretă, compozitoare, textieră, actriţă, realizatoare tv şi radio, autoare a cărţii autobiografice “Eu şi Timpul”, “Mit al muzicii uşoare”, aşa cum a numit-o compozitorul George Grigoriu, Margareta Pâslaru adaugă astăzi cel de-al 70-lea an în buchetul vieţii. La mulţi ani!

“Faptul că ideile mă trezesc în zori şi în al 55-lea an de activitate este un dar al vitalităţii. Ce rol joacă norocul? Chiar nu m-am întrebat. Să fie oare calitatea timbrului vocal un noroc? În general acei ce colaborează au norocul de a gândi asemănător. «Talentul fără muncă se iroseşte, iar munca fără talent nu rodeşte» ­ citat din propria carte «Eu şi Timpul» ­ Curtea Veche

Natura generoasă ne oferă «miracolul» prin tot ceea ce zămisleşte. Dar lucrul bine făcut nu este un miracol. Nici a te pierde în meseria pe care o iubeşti, a te dărui uitând de goana orelor, a lucra cu plăcere nebună nu poate fi un miracol.

De-a lungul anilor, alţii m-au ales pentru proiectele lor artistice cunoscând deschiderea mea către tot ce-i nou. Unii mi-au acceptat «nebuniile inspirate», de pildă recitalul de autor «Cuierul cu personaje» în care schimbam costume la vedere, spre surpriza publicului. Fiecare melodie compusă recent exaltă spiritul reînnoindu-mi energia, iar colaborarea cu talentatul Călin Grigoriu, aranjor şi chitarist de excepţie, dă roade. 

Împreună am înregistrat în Studiourile Kerestely o parte din repertoriul CD-ului aniversar. Alte piese aparţin maestrului Jolt Kerestely şi colegului Ovidiu Lipan Ţăndărică, căruia i-am scris textele.

În memoria Mariei Tănase, la îndemnul căreia am abordat muzica populară, am inclus pe CD şi folclor. Mulţumesc colaboratorilor care mi s-au alăturat cedând şi ei drepturile de autor la «Banca de Alimente» Crucea Roşie.

Şi în prezent sunt invitată să iau parte la anumite programe pe care le accept cu bucurie. Cum gândesc la 70 de ani? Imaginaţia şi diversitatea activităţilor rămâne «cheia» longevităţii artistice, în ceea ce mă priveşte. Lucrez la volumul II al cărţii «Eu şi Timpul».

Lumini şi umbre se întrepătrund, o altă dinamică pictează tabloul vieţii. Simplificând lucrurile voi regăsi esenţa. Iar faptul că ceea ce am «semănat» de-alungul anilor îi inspiră pe alţii, confirmă calitatea seminţelor.

Îi felicit cu sinceritate pe toţi acei care îşi serbează ziua de naştere la 9 iulie.”

http://jurnalul.ro/calendar/astazi-e-ziua-ta-margareta-paslaru-647308.html
Foto:Lucian Nastase
W

Arhivă blog