In perioada 1966-1968 Margareta Paslaru a fost aleasa pentru a interpreta rolurile principale feminine in trei filme artistice:
"Tunelul", "Un film cu o fata fermecatoare" si "Impuscaturi pe portativ ". Din acest motiv, a revenit pe scena Festivalului in 1969, an in care trei compozitori i-au oferit creatiile lor. Concursul s-a desfasurat la Teatrul de drama si comedie Constanta
Premiul II - creatie - Să nu uităm să iubim trandafirii - muzica Florin Bogardo, text Ovidiu Dumitru
Acelasi cantec – muzica Laurentiu Profeta
Dupa noapte vine zi – muzica Aurel Giroveanu, versuri Tudor Musatescu
Florin Bogardo a ales-o din nou pe Margareta Paslaru. Despre a doua colaborare: Geo Costinescu scria in Tomis - Nr. 8 august 1969
- "Si iata-l pe Florin Bogardo ale carei melodii "Sa nu uitam sa iubim trandafirii", si "Ora cantecului" sant pe buzele tuturor, acordandu-i-se doar premiul II la egalitate cu confratele sau de pe cealalta lista, Vasile Vasilache Junior.
Un frumos moment l-a constituit si aparitia mult apreciatei soliste de muzica usoara Margareta Paslaru, care, in stilul ei propriu, a dat o interpretare de certa calitate slagarului "Sa nu uitam sa iubim trandafirii" ( de Florin Bogardo pe versuri de Ovidiu Dumitru) ".
- "Si iata-l pe Florin Bogardo ale carei melodii "Sa nu uitam sa iubim trandafirii", si "Ora cantecului" sant pe buzele tuturor, acordandu-i-se doar premiul II la egalitate cu confratele sau de pe cealalta lista, Vasile Vasilache Junior.
Un frumos moment l-a constituit si aparitia mult apreciatei soliste de muzica usoara Margareta Paslaru, care, in stilul ei propriu, a dat o interpretare de certa calitate slagarului "Sa nu uitam sa iubim trandafirii" ( de Florin Bogardo pe versuri de Ovidiu Dumitru) ".
Informatia Bucurestiului - Augustin Sandu - 26 iulie 1969 "Iar revelatii mi se pare ca au furnizat, in special, Margareta Paslaru si Aurelian Andreescu. Margareta Paslaru atesta acum un control aproape ireprosabil al mijloacelor de expresie, o veritabila stiinta a interpretarii ce vizeaza conciziunea, precizia fiecarei intonatii, a fiecarui gest si a fiecarei miscari, in scopul comunicarii cu maxima elocventa a continutului cantecului"
Flacara nr.741- 9 august 1969 - "(...) Margareta Paslaru, nu a concurat ci a fost mesagera unor cantece, mai noi sau mai vechi, carora le-a daruit farmecul personalitatii sale.(...)"
Margareta Paslaru pe scena festivalului editia 1971 - coperta revistei UJ ELET |
Editia urmatoare a festivalului nu a avut loc in 1970 ci in 1971.
La fe la in editiile precedente, si de data asta, Margareta Paslaru este aleasa de mai multi compozitori pentru melodiile lor :
Mentiune - creație - Soarele dragostei – muzica George Grigoriu, text Romeo Iorgulescu
Linistea mea – muzica Gelu Solomonescu, versuri Aurel Storin
Si cerul, si luna, si marea – muzica Vasile Veselovschi, text Mihai Maximilian
Of – muzica Paul Urmuzescu, text Mihai Maximilian
Zarzarul – muzica Aurel Manolache, text Sasa Georgescu
Saptamana Culturala a Capitalei - 20 august 1971: "O margareta (Paslaru)... "estivala". Se pare ca cel mai solicitat interpret de catre compozitorii care participa la actuala editie a concursului este atat de apreciata Margareta Paslaru".
Contemporanul - 30 iulie 1971: Cei mai solicitati: Margareta Paslaru (5 piese).
Flacara - Magda Mihailescu - nr. 844 -7 august 1971: In ceea ce priveste pe consacrati: le-am intalnit pe Margareta Paslaru, aceeasi inversunata a extragerii fiecarei picaturi de frumusete dintr-un cantec (…)
Evident Margareta Paslaru este si in 1969 cea mai solicitata interpreta, ca si in ani precedenti in care a participat la festivalul de creatie: 1963 -2 melodii, 1964 – 6 melodii, 1965 – 5 melodii, 1969 – 3 melodii, 1971 – 5 melodii, 1973 – 6 melodii, 1975 – 3 melodii, 1976 – 5 melodii.
Evident Margareta Paslaru este si in 1969 cea mai solicitata interpreta, ca si in ani precedenti in care a participat la festivalul de creatie: 1963 -2 melodii, 1964 – 6 melodii, 1965 – 5 melodii, 1969 – 3 melodii, 1971 – 5 melodii, 1973 – 6 melodii, 1975 – 3 melodii, 1976 – 5 melodii.
Festivalul Mamaia nu s-a tinut in 1968. Dar in luna noiembrie a acelui an, la Bucuresti, Margareta Paslaru avea sa fie inca o data deschizatoare de drumuri fiind prima solista de la noi care a sustinut un recital extraordinar "One-woman-show" - 23 de melodii, fara invitati pe scena, acompaniata de trupa Rolf Albricht.
Cinema nr. 1/ ianuarie 1969 MISS IANUARIE / Mircea Alexandrescu: Pentru Margareta Paslaru recitalul sustinut la Casa Armatei nu a fost o obisnuita aparitie scenica, ci un jubileu. La 25 de ani, cantareata, actrita de teatru si film, am numi-o chiar personajul Margareta Paslaru, a implinit zece ani de viata in constiinta publicului, zece ani de activitate. Talentul "arde etapele",spun francezii si, la varsta la care altii fac primii pasi sovaielnici, Margareta Paslaru este un nume cu acoperire si pe alte meridiane (vezi premiile pe care le-a obtinut la festivaluri, de la Sopot pana in Cuba). Spectacolul cu care a inteles sa-si serbeze (tot prin munca) deceniul ei de arta, n-a fost nici el o simpla festivitate cu cantec, ci a marcat, poate, o noua treapta a aspiratiilor ei artistice; recitalul spectacol, cunoscut in lume sub denumirea de "One-man-show" adica un spectacol sustinut de un om, dar care trebuie sa te tina si sa te multumeasca pe tine spectator ca o intreaga distributie. Margareta Paslaru, singura - sau poate nu singura, caci a stat tot timpul alaturi de perseverenta, farmecul si incapatanarea ei, ne-a multumit, asa cum uneori o intreaga distributie nu izbuteste s-o faca."
W