Margareta Paslaru, longevitate creatoare pe multiple planuri: muzica, teatru, film, creatii muzicale, sustinerea tinerelor talente, CD-uri caritabile, actiuni de voluntariat. In 1968 a primit Discul de Aur premiul acordat de Consiliul de Stat pentru Cultura si Arta CSCA si Electrecord. 1969 i s-a inmanat prestigiosul trofeu M.I.D.E.M. (Marché International du Disque et de l'Édition Musicale, pe scena la Cannes - Franta ediția 1967/1968). Este prima solista de muzica usoara din Romania care a primit acest trofeu. In 2008 a fost onorata la Uniunea Compozitorilor pentru 50 de ani de activitate neintrerupta. A initiat in 2009 programul Banca de Alimente - Crucea Rosie. Artista pentru care au scris 65 de compozitori a inregistrat 793 de piese la Radio, TV si pe discuri pana in prezent, inclusiv 111 compozitii proprii declarate la UCMR-ADA. In 2018 au fost sarbatoriti cei 60 de ani creativi la Muzeul Literaturii Romane marcand deceniile 2000. Legendara artista a primit in USA 2002 Premiul Women of Excelence pentru initierea sarbatoririi zilei de 1 Iunie "International Children's Day". In 2016 Uniunea Autorilor si Realizatorilor de Film - UARF i-a oferit Diploma de Excelenta si clacheta "Artist plurivalent". Desemnata Primul Ambasador al Festivalului Tanar Sibiu, artista a primit Diploma "Platina valorii" in 2019. Premiul Academic si Trofeul UCIN pentru întreaga activitate i-au fost inmanate de prof.univ.dr. Laurentiu Damian la Gala Uniunii Cineaștilor 2021.

Margareta Paslaru ''O legenda vie a Romaniei o artista cu totul speciala'' Jurnalul National 2008

Faceți căutări pe acest blog

marți, 31 ianuarie 2017

Margareta Paslaru invitata la Psihologul muzical

ARTIȘTII PROPUN (ep. 11): MARGARETA PÂSLARU, muzica și cărțile care mi-au marcat viața


sursa foto: Margareta Paslaru, arhiva personala
sursa foto: Margareta Paslaru, arhiva personala

Pentru această săptămână, doamna Margareta Pâslaru, solistă, compozitoare, textieră, actriță de teatru și film, realizatoare de emisiuni radio-TV, vă recomandă muzica și cărțile care au influențat-o de-a lungul timpului. Puteți afla mai multe despre activitatea profesională a doamnei Margareta Pâslaru accesând site-ul: http://margaretapaslaru.blogspot.ro/
Aveți mai jos recomandările:

Voi face pasul in al 60-lea an de activitate continua, la primavara :)  Dar pana atunci, va reamintesc  primii 55 :):)


Crescand intr-o familie de artisti, am mostenit „microbul”… Faptul ca am  jucat la patru ani rolul copilului din opera „Madama Butterfly” de G. Puccini m-a introdus in lumea muzicii. Iar orele de balet la clasa maestrei Floria Capsali si lectiile de pian cu doamna Romascu au pus bazele studiului.
Mozart pentru incepatori – Piano concerto Nr.21 Elvira Madigan


Vorbind despre cele ce m-au impresionat  contribuind la formarea mea, diversitatea conduce. Micul dirijor de 11 ani Roberto Benzi din filmul „Preludiul gloriei” mi-a inaripat imaginatia; ascultand la Radio lucrari de Bach, dirijam si eu prin casa. Apoi, colegele de clasa m-au dus la filmul „Varsta dragostei” pentru ca eroina Lolita Torres avea pe obraz o alunita, ca mine :-) Muzica ei si universul castanietelor pe care le folosisem in recitaluri de dans, m-au fermecat.
George Grigoriu canta in „Trio Grigoriu” cu succes rasunator in 1959 cand a fost atras de timbrul meu vocal. Mi-a descoperit calitati, remarcate ulterior de alti  65 de compozitori, care au scris si pentru mine.
1- Intre Eartha Kitt ‘Angelitos negro’ –  a carei melodie dramatica am preluat-o in 1961



2- The Beatles „All my loving”, inregistrata in 1967 cu Sincron si Bebe Fugaru pe discul 45-EDC 738.



3- si Kurt Wile „Mack the knife” 
Mi-am conturat propriul stil ‘paslaresc’ :).  Liviu Ciulei m-a ales ca partenera pentru Toma Caragiu in “Opera de trei parale” de B. Brecht. Atunci am cunoscut-o si pe Maria Tanase, era in distributie.



Primele carti de pe noptiera au fost: „Basme” de Petre Ispirescu din care am pastrat  lupta binelui cu raul, Jules Verne, care mi-a imbogatit imaginatia și Legendele Olimpului.

Sursa: http://andreipartos.ro/artistii-propun-ep-11-margareta-paslaru-muzica-si-filmul-care-mi-au-marcat-viata/

W

Niciun comentariu:

Arhivă blog